Jak zdobyć zaufanie odbiorcy? 5 podstawowych zasady tworzenia treści

Przyciągnij pierwszych klientów. Wymaga to nieustannych starań, ale łatwiej będzie Ci trafić do potencjalnych odbiorców, jeśli skupisz się na kilku kluczowych elementach: kierowaniu, widoczności strony, social mediów i treści, przystępności, współpracy oraz tworzeniu treści, które chętnie się udostępnia.

Kierowanie

Znajdź niszową grupę odbiorców, którzy będą zainteresowani Twoimi działaniami, pomysłami lub usługami. Klienci chętnie nawiązują współpracę z firmami, o których wiedzą więcej – postaraj się więc dopasować swoje treści do ich oczekiwań. Jak możesz to zrobić:

  • Stwórz stronę dla konkretnych odbiorców. Na przykład strona z produktami ekologicznymi może być przeznaczona wyłącznie dla osób prowadzących życie w sposób eko, którym zależy na środowisku i preferują organiczne przedmioty.
  • Twórz wpisy dla konkretnych odbiorców. Możesz tworzyć treści przeznaczone dla określonych grup demograficznych, takich jak rodzice czy nastolatkowie.
  • Twórz kontent dla niezbyt często zauważanej grupy. Niektóre nisze odbiorców nie mają wielu sprzymierzeńców. Spraw by znaleźli w Twoich działaniach coś dla siebie. Stworzysz w ten sposób społeczność, która w korelacji z Twoimi wartościami, chętnie się zaangażuje.

Widoczność strony i treści

Pomyśl, jak Twoja strona może przyciągać widzów, korzystając z wyszukiwanych przez nich haseł. Oto kilka propozycji:

  • Uwzględniaj w swoich postach/artykułach tematy zyskujące popularność. Twórz treści tak, by nawiązywały do bieżących tematów pojawiających się w wiadomościach lub w świecie kultury pop. Poznaj aktualne trendy i spróbuj się do nich odnieść.
  • Twórz treści ponadczasowe. Pisz, nagrywaj filmy, projektuj grafiki, które odpowiadają na codzienne pytania lub pomagają rozwiązać popularne problemy. Pokaż, że Twoje usługi poprawią jakość życia Twoich klientów.
  • Bądź królem optymalizacji. Przedstaw konkretne działania oraz jakość.

    Przystępność

Tworząc teści, pamiętaj, że nie wszyscy widzieli Twoje wcześniejsze materiały. Twoje najnowsze działania mogą być pierwszymi, które oglądają. Przystępność swoich treści możesz zwiększyć na kilka sposobów:

  • Dany artykuł nie musi być powiązany z poprzednim. Staraj się tworzyć takie treści, które mają sens same z siebie, a widz nie musi zapoznawać się z ich tłem.
  • Umieszczaj w postach wezwanie do działania zachęcające do śledzenia Twoich dalszych działań. Korzystając z linków, powiadom, jak mogą znaleźć powiązane treści na Twojej stronie.

Współpraca

Współpraca to jeden z najszybszych sposobów zgromadzenia odbiorców na social mediach oraz stworzenia więzi z aktywną społecznością twórców. Oto wskazówki na temat tego, jak nawiązać udaną współpracę:

  • Nawiąż współpracę z twórcami, którzy pasują do tego, co robisz. Spróbuj znaleźć klientów, bądź firmy zajmujące się tym samym gatunkiem lub tą samą niszą, tworzących treści dla podobnej grupy osób lub działających na podobnej płaszczyźnie np. działania artystyczne – nawiązywanie współpracy wokalistów z grafikami, czy zespołu muzycznego z realizatorami dźwięku. Dzięki temu odbiorcy widząc Twoje zaangażowanie, chętniej pozostaną na Twojej stronie. W ten sposób możesz także zyskać nowych klientów.

Treści, które chętnie się udostępnia

Udostępnianie postów jest niezwykle skuteczne, ponieważ widzowie poznają Cię dzięki osobom, którym ufają najbardziej – przyjaciołom i rodzinie. Co zrobić, by Twoje treści były chętnie udostępniane:

  • Poruszaj aktualne tematy. Gdy uwagę widzów przykuwa nowa historia lub komunikat, który jest „na językach”, przyłącz się do dyskusji, tworząc post lub nagrywając film na ten temat.
  • Stwórz punkt odniesienia. Postaraj się trafić do odbiorców, poruszając temat, z którym mogą się identyfikować, niezależnie od tego, czy to coś poważnego, czy zabawnego. Przedstaw treści, które Was łączą.
  • Dostarczaj wartościowe materiały. Pomyśl, jak w jaki sposób możesz pokazać to, co będzie miało wartość dla Twoich odbiorców. Może warto spróbować nagrać przydatny samouczek wideo, stworzyć post „krok po kroku”?

Dobre treści przedstawią wartości, cele i działania Twojej firmy. W ten sposób stworzysz społeczność, która będzie Cię wspierać i motywować. A co najważniejsze pniesz się w górę!

Sprawdź nasze produkcje