fbpx

TELEDYSK – 5. Przechwytywanie materiału filmowego na żywo

Filmowanie zespołu grającego na żywo to sposób na zrobienie świetnego materiału do swojego teledysku. Filmowanie zespołu na koncercie oznacza, że ​​będziesz w stanie uchwycić energię na żywo i interakcję z publicznością.

Jeśli jednak planujesz nakręcić cały film z materiałem na żywo, będziesz potrzebować profesjonalistów z doświadczeniem w filmowaniu na żywo, ponieważ może to być niezwykle trudne. Sytuacji nie da się odtworzyć, złap chwilę.

Znacznie lepszym rozwiązaniem dla kogoś, kto tworzy swój pierwszy teledysk, byłoby przechwycenie materiału na żywo i zmieszanie go z innym materiałem (montaż z ujęciami specjalnie nagrywanymi pod teledysk). Oto kilka wyjątkowych wyzwań, które należy wziąć pod uwagę podczas nagrywania na żywo:

– zespół odtworzy utwór tylko raz, więc masz tylko jedną szansę na nagranie odpowiedniego materiału

– wersja na żywo może znacznie różnić się od wersji nagranej, więc synchronizacja materiału filmowego ze ścieżką audio może być problematyczna

– ruchy zespołu, a zwłaszcza publiczności, nie będą choreografowane. W związku z tym Ty i reżyser nie możecie oczekiwać, że publiczność spełni wasze oczekiwania. Z drugiej strony te reakcje są autentyczne, a jeśli uchwycisz autentyczną reakcję, która jest pozytywna, masz świetne nagranie

– oświetlenie i efekty mogą wyglądać świetnie dla publiczności, ale mogą nie wyglądać świetnie w aparacie

– Twoje filmowanie może zakłócić występ zespołu. Upewnij się, że członkowie zespołu są na pokładzie i że sala jest wystarczająco duża, aby było jak najmniej zakłóceń spowodowanych filmowaniem

– jedną z technik gwarantujących synchronizację materiału filmowego na żywo z wideo jest „upozorowanie” występu na żywo. Poproś zespół, aby zagrał do utworu przed publicznością złożoną z wybranych przyjaciół lub fanów. Robiąc nagrania „na żywo” w ten sposób, możesz kontrolować oświetlenie i ruchy ludzi oraz odtwarzać utwór tyle razy, ile potrzebujesz

Sprawdź nasze produkcje
Tags: